Momenteel is de wachttijd voor intake langer dan 3 maanden. Daarom geldt nu een tijdelijke cliëntenstop. Na intake is er doorgaans geen wachttijd tot behandeling.

Bovendien is de praktijk momenteel fysiek gesloten vanwege de coronacrisis. Dan kunnen alleen lopende behandelingen doorgang vinden via beeldbellen.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachttijdbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Wij wensen u en uw dierbaren een gezond en gelukkig 2020 toe!

Hartelijke groet
Marieke

Wachttijden (bijgewerkt: 24 april)